Monday, February 28, 2022

Uppsats av betydelsefull person

Uppsats av betydelsefull person



Jag känner också att den grunden inte räcker till. Efter flera eländiga betydelsefull person uppsats satsningar som hade lämnat min hud röd och min krok bar, jag kände mig säker på att min dag äntligen hade kommit, betydelsefull person uppsats. Trender Här är fakta och trivia som folk surrar om. December Aktuella händelser: US News. Jag var faktiskt så helt upptagen i mina tankar att den långa resan till vår favoritfiskeplats verkade flyktig. Medan jag värdesätter de olika världar som min mamma har öppnat för mig utomlands, har mitt liv förändrats lika mycket av det hon har visat mig bara två mil från mitt hus.





Atlas verktygsmeny



Uppsats 1: Princeton uppsats 2: Harvard uppsats 3: Princeton uppsats 4: Brun. Obs: Följande uppsatser har inte redigerats av EssayEdge Editors, betydelsefull person uppsats. De visas som de först granskades av antagningshandläggare. Jag har lärt mig väldigt mycket av att delta i universitetsfotboll. Det har förändrat hela min syn på och attityd till livet. Innan mitt första år på gymnasiet var jag blyg, betydelsefull person uppsats, hade låg självkänsla och vände sig bort från till synes omöjliga utmaningar. Fotbollen har förändrat alla dessa egenskaper. Den första dagen av förstaårsträningen värmde laget upp med en omgång touchfotboll. Spelarna splittrades och spelet började. Men under matchen märkte jag att jag inte sprang så hårt jag kunde, och jag försökte inte heller undvika min försvarare och öppna mig, betydelsefull person uppsats.


Faktum är att jag verkligen inte ville bli kastad boll. Uppsats av betydelsefull person ville inte vara felet om jag tappade bollen och spelet inte lyckades, betydelsefull person uppsats. Jag ville inte ha ansvaret att hjälpa betydelsefull person uppsats laget för att jag var för rädd för att göra ett misstag. Den aspekten av min karaktär ledde de första åren av mitt gymnasieliv. Jag avstod från att ställa frågor i klassen, rädd att de skulle bli för dumma eller dumma av mina klasskamrater. Hela tiden gick jag till praktiken och varje dag gick jag hem fysiskt och mentalt utmattad.


Ändå rådde min oro när jag fortsatte att frukta att bli insatt i matchen ifall en annan spelare skulle skadas. Jag var fortfarande rädd för att göra misstag och få skulden av skrikande tränare och arga lagkamrater. Ibland besannades dessa farhågor, betydelsefull person uppsats. Under min andra säsong ledde min position som backup guard till att jag spelade universitetsspel vid många tillfällen. Vid sådana tillfällen gjorde jag ofta misstag, betydelsefull person uppsats. För det mesta var misstagen inte betydande; de ändrade sällan resultatet av en pjäs. Ändå fick jag en grundlig verbal pisk på övningen för de misstag jag hade gjort. Dessa händelser förvärrade bara min rädsla för att spela, betydelsefull person uppsats.


Men jag gjorde inte alltid misstag. Ibland gjorde jag fantastiska pjäser, vilket jag gratulerades till. Nu när jag börjar mitt sista år i fotboll och står inför två startpositioner, betydelsefull person uppsats, Jag känner mig som en förändrad person, betydelsefull person uppsats. Genom åren har fotbollen lärt mig vad som krävs för att lyckas. Från månader av tuffa övningar har jag fått en hård arbetsmoral. Av mina tränare och lagkamrater har jag lärt mig att arbeta bra med andra i en grupp, eftersom det är nödvändigt att samarbeta med lagkamrater på spelplanen. Uppsats av betydelsefull person viktigast, betydelsefull person uppsats, jag betydelsefull person uppsats fick också självförtroende.


Om jag misslyckas, betydelsefull person uppsats, det spelar ingen roll om de hånar eller förlöjligar mig; Jag ska bara försöka igen och göra det bättre. Jag inser att det är nödvändigt att riskera att misslyckas för att nå framgång. Tränarna har alltid sagt innan matcher att ingenting är omöjligt; Det vet jag nu. Nu, betydelsefull person uppsats, Jag välkomnar utmaningen. Om jag lyckas eller misslyckas är irrelevant; det är bara viktigt att jag har provat och testat mig. Ämnet betydelsefull person uppsats denna uppsats är hur den sökande har mognat och förändrats sedan första året. Han fokuserar på fotboll. En av styrkorna med denna uppsats är att den är välorganiserad.


Den sökande lade tydligt ner tid på strukturen och planeringen av denna uppsats. Han använder fotbollens plattform för att diskutera och visa sin personliga tillväxt och utveckling genom gymnasieåren. Vad han kunde ha gjort bättre var att lägga mer tid på att beskriva sig själv efter att han gjort förbättringar, betydelsefull person uppsats. Som det är berättar han bara om sitt nyvunna självförtroende och driv. Den här uppsatsen skulle ha varit starkare om han faktiskt visat oss, kanske betydelsefull person uppsats inklusive en berättelse eller beskrivning av en händelse där hans självförtroende gjorde skillnad. Hennes ansikte förvrängdes till en grimas av avsky när hon och hennes vän fortsatte att klaga på att amerikaner inte hade någon kultur, att de aldrig lärde sig ett annat språk och att deras underlägsna seder spred sig över hela Europa som en infektionssjukdom.


Varje hårstrå på baksidan av min nacke väckte uppmärksamhet när jag ansträngde mig för att höra kvinnornas inflammatoriska kommentarer. Jag tog hårdare tag i min påse McDonald's för varje kränkande fras. Jag hade bott i Genève, Schweiz i fyra år, och under den tiden hade jag gått en internationell skola som bestod av över 96 betydelsefull person uppsats nationaliteter. Jag hade redan blivit flytande i franska och hade vant mig vid den nya kultur som jag levde i - en kultur som jag hade trott var rik på tolerans och acceptans. Kvinnornas uttalanden gör naturligtvis ont. Var jag verkligen en "ful amerikan? Hade jag inte blivit berörd av den nya värld jag hade blivit utsatt för?


Utan tvekan förändrade mina fyra år i Schweiz mitt liv på otaliga sätt. Från det ögonblick jag klev av planet på Cointrins flygplats, de vitt skilda sevärdheterna längs den rena gatan, de allestädes närvarande dofterna av rikt utsökt franskt kök, och mina känslor av upphetsning över min nya omgivning sa till mig att jag definitivt inte var "i Kansas längre". Även om det ibland var svårt att försöka hitta kopplingar mellan mig själv och mina saudiarabiska, ungerska, franska, nigerianska eller chilenska vänner, kom jag snart för att njuta av min nya stekmiljö. När jag gick, betydelsefull person uppsats, Jag undrade hur jag någonsin skulle kunna överleva tristess med att gå på en homogen institution. Detta är inte att säga att jag innan detta hade varit instängd i en intetsägande låda av en värld. Jag hade rest till Indien, min fars hem, och England, min mors hem, årligen: en praxis som min familj och jag fortsätter till denna dag.


Jag hade fostrats upp utan specifik religiös övertygelse, men en medvetenhet om mina föräldrars andliga bakgrund av judendom och hinduism. Så min exponering för dessa olika nationaliteter i Schweiz byggde på min grund av kulturell medvetenhet, snarare än att lägga grundstenen för det. Min förståelse för min nya miljö hjälptes oerhört mycket av min förmåga att tala franska och var sedan en av de bästa gåvorna jag tog med mig från min fyraåriga vistelse i Schweiz. Ett helt år med skollektioner kunde inte ha lärt mig så mycket av betydelsefull person uppsats språk när jag lärde mig genom att prata med mina schweiziska vänner, shoppa i de lokala butikerna eller be mina grannar om ursäkt för att de slog min boll i deras trädgård.


Mina kunskaper i franska gav mig en vanlig plats på en nationellt sänd schweizisk radio betydelsefull person uppsats, där ett ryskt barn och jag diskuterade spänningar mellan stora världsmakter. Detta var ett sällsynt tillfälle, som, även om Stephen och jag var jämnåriga, betydelsefull person uppsats, det faktum att ryska barn gick i den sovjetiska ambassadens skola gjorde att vi inte var klasskamrater. Även om vi hade fått prata nonchalant tidigare, är jag inte säker på att vårt samtal skulle ha nått det djup av diskussion vi uppnådde i programmet. Amerika kommer aldrig mer att verka detsamma för mig.


Genève gav mig tillräckligt avstånd för att se på mitt land med objektiva ögon. Att resa genom Europa var som en resa med Gulliver: det gav mig förmågan att se in i mig själv och urskilja mitt lands brister såväl som dess många styrkor. Liksom de schweiziska kvinnornas kommentarer gjorde det ont i mig att konstatera att USA inte är det enda landet i världen med en rik och stimulerande miljö. Med mitt nya perspektiv såg jag att Amerika inte var vad det hade varit. Då tänkte jag betydelsefull person uppsats ett ögonblick och insåg att Amerika inte hade förändrats, men det hade jag. En officer ringde detta, betydelsefull person uppsats, "Ett bra exempel på en främmande kulturuppsats som fungerar. Detta beror på att i de flesta av hennes klasser, betydelsefull person uppsats, hon kommer att behöva stödja alla åsikter.


Ordförrådet är sofistikerat utan att verka ansträngt, betydelsefull person uppsats. Jag misstänker inte att författaren hade en synonymordbok till hands! Den här uppsatsen är mycket välskriven. Uppsatsen visar en förvandling av studenten från bara en amerikan i ett främmande land till någon som omfamnar den internationella erfarenheten och växte med den. Vad jag gillar med den här uppsatsen är att den visar att de traditionella kategorierna av "extracurricular aktiviteter" inte behöver vara det enda sättet att visa att man har något av intresse att ta med till college-upplevelsen. Jag tror att den här författaren skulle vara en fascinerande person att lära känna, eftersom hon skulle kunna bidra med ett nytt perspektiv till samtal om många av de viktiga idéer som vi brottas med på college, betydelsefull person uppsats.


Hon kan mycket väl vara någon som skulle vara särskilt skicklig på att föra samman olika medlemmar av studentkåren eftersom hon inte skulle känna sig skrämd av olikheter, utan istället söka upp dem och värdera dem högt, betydelsefull person uppsats. Motvilligt smetade jag solskyddsmedel över varje exponerad tum av min 50 kg kropp, och förberedde mig mentalt för den mödosamma uppgiften som låg framför mig. Efter flera eländiga fisketurer som hade lämnat min hud röd och min krok bar, kände jag mig säker på att min dag äntligen hade kommit. Jag stod redo att klara det första hindret av manlighet, triumfera över fiskar. Vid sju års ålder var jag säker på att min robusta, fastspända kropp kunde övervinna alla hinder.


Synd med fisken som skulle bli det bedrövliga föremålet för den första demonstrationen av min manliga skicklighet. Uppsats av betydelsefull person Jag var djupt min naiva iver att korsa avgrunden som skilde pojken från människan. Faktiskt så betydelsefull person uppsats uppslukad var jag i mina tankar att den långa resan till vår favoritfiskeplats verkade flyktig. Det plötsliga avbrottet i druckandet betydelsefull person uppsats motorn knäppte mig till verkligheten. Plötsligt hamnade jag tillbaka i världen och famlade efter min fiskespö. Jag dinglade de ödmjuka spöna över kanten på båten, jag släppte borgen på rullen och stack ner det billiga plastbetet i vattnet.


När jag väl hade släppt ut tillräckligt med lina och satt spöet i en hållare satte jag mig tillbaka för att vänta på ett angrepp på beten. Motorns låga brummande i trollinghastighet ökade bara min ångest, som det instrumentala ackompanjemanget till en skräckfilm. Och så slog det till. Ett skarpt ryck i linan drog mig upp på fötter snabbare än en elektrisk stöt. Jag sprang till stången och när jag nådde den, ryckte jag ut den ur hållaren med all min kraft. Min nervösa energi var så stark att när jag ryckte i spöet, störtade jag nästan handlöst betydelsefull person uppsats sidan av båten och in i fiskens domän. Även om adrenalinet strömmade genom mina ådror, avtog efter fem minuter både min oövervinnerliga styrka och min övermänskliga vilja stadigt.


Precis när jag betydelsefull person uppsats helt beredd att överlämna sig till fisken och, betydelsefull person uppsats, med den gesten, ge efter för ett liv av missnöje, smärta och sorg, utförde fisken en mirakulös bedrift. Chockad och omedelbart återupplivad såg jag hur mahi-mahi hoppade från havets yta.





uppsatsskapare online



Vi tror att han är uppriktig när det gäller sina val eftersom hans skäl är att han är från en liten stad och så vidare. Han lyckades berätta en hel del om sig själv, sina värderingar och sina mål samtidigt som han behöll ett starkt fokus hela tiden. Jag lär mig, både genom observationer och förstahandserfarenheter, att det finns många missöden i livet som verkar vara oförklarliga och orättvisa, och som ändå har förödande konsekvenser. Sjukdomar passar in i denna kategori. Dess illdåd härrör inte från det faktum att det är en sällsynt eller ovanlig händelse, eftersom sjukdomar och sjukdomar genomsyrar våra liv när vi hör många berättelser om sjuka människor och kommer i kontakt med dem varje dag.


Det är dock en markant skillnad mellan att läsa i tidningen att en känd rockstjärna eller sportikon har testat H. positiv och upptäcka att din egen mamma har fått diagnosen cancer. Utan tvekan har de mest inflytelserika personerna i mitt liv varit min mamma och pappa. Det är till dem som jag vill tillskriva många av mina prestationer och framgångar – både inom och utanför skolan. Under hela min barndom har mina föräldrar alltid fostrat och uppmuntrat mig i alla mina ansträngningar. Vid alla mina sportevenemang, stavningsbin, konserter och otaliga andra aktiviteter, har de alltid varit på första raden och i centrum. Mina föräldrar, i samband med tolv års katolsk utbildning, har också ingjutit i mig en sund tro på en kärleksfull, omtänksam Gud, som jag har kommit att tro.


Det borde därför inte komma som en överraskning att nyheten om min mammas sjukdom i hög grad skulle förändra hela min syn på livet. Var var min Gud? Min mamma hade faktiskt varit medveten om sitt tillstånd under våren på mitt högstadieår. Hon informerade medvetet inte min syster eller mig om sin sjukdom eftersom hon inte ville distrahera oss från våra studier. Istället väntade min mamma på att hennes strålbehandlingsbehandlingar skulle slutföras. Vid den här tiden tog hon med mig in i sitt rum, satte mig på samma gungstol i trä som hon brukade läsa godnattsagor från för mig och började berätta om sin historia. Jag grät inte, jag ryckte inte till. Faktum är att jag knappt ens rörde mig, men från den tidpunkten lovade jag att jag skulle göra allt och allt för att tillfredsställa min mamma och göra henne stolt över mig.


Varje efterföljande pris som vunnits och varje ära som tilldelats mig har inspirerats av minnet av min mors svåra situation. Jag ser henne som en drivkraft för motivation. I henne ser jag de fasta, bestående egenskaperna som mod, styrka, hopp och särskilt kärlek. När jag känner mig nedstämd eller nedstämd kommer jag ihåg det exempel som min mor gav och blir snart återupplivad. Istället för att sörja i min sorg tänker jag på all smärta och lidande som min mamma fick utstå och återupplivas med ny energi efter att ha insett trivialiteten i min egen situation. Till exempel, förra året, när jag spelade i en fotbollsmatch, blev mitt ben intrasslat med ett forwardsben i det andra laget, och det slutade med att jag rev av mitt mediala korsband.


Jag var väldigt upprörd över att ha skadat mig själv på ett så till synes vansinnigt sätt. Helt uppslukad av min egen ångest, skulle jag inte prata med någon och istället beklaga mig vid sidan av. Men så kom jag ihåg något som min mamma brukade säga till mig när något sådant här hände: Om det här är det värsta som någonsin hänt dig, kommer jag att vara väldigt glad och du kommer att ha mycket tur. Omedelbart rusar många tankar genom mitt sinne. Jag föreställde mig min mamma som en ung trettonåring som gick till sjukhuset varje dag efter skolan för att besöka sin sjuka far. Hon hade alltid berättat för mig hur oerhört smärtsamt det hade varit att se hans kropp bli utmärglad när cancern utvecklades dag för dag och till slut tog ut sin rätt.


Jag föreställde mig sedan min mamma på sjukhuset, trettio år senare, genomgick alla fysiskt och psykiskt försvagande tester och samtidigt måste oroa sig för sin man och sina barn. Jag skämdes plötsligt otroligt över hur omogen jag hade agerat över min egen plåga. Jag samlade mina tankar och hjälpte till att coacha mitt lag till seger istället för att sura eller klaga. Jag är väldigt glad över att kunna säga att min mamma nu mår mycket bättre och hennes periodiska kontroller och C. skanningar har visat att hon mår mycket bra. Ändå kommer hennes styrka och mod att förbli en ständig inspirationskälla för mig.


Jag känner mig säker på att möta framtiden med en resolut känsla av hopp och optimism. Majoriteten av förslagen till denna uppsats belyser faran med att förlita sig på ett alltför gripande ämne, i det här fallet författarens mammas kamp mot cancer. En del av varför reaktionerna på det här stycket är så passionerade och varför det finns så många av dem beror på att om den sökande bara hade tagit ett litet annat tillvägagångssätt, kunde han ha haft en kraftfull och rörande komposition på händerna. Det är alltid frustrerande när en pjäs med så stor potential missar målet. I det här fallet finns allt materialet och känslorna där.


Hade han spenderat mer tid och skrivit med mer uppriktighet hade den här uppsatsen kanske varit en riktig vinnare. Jag önskar att den här ungen hade börjat uppsatsen med att hans mamma satte honom i gungstolen. Det skulle ha varit en kraftfull början. I allmänhet kan det vara mycket effektivt att använda introduktionen av uppsatsen för att måla en scen eller stämning. Han borde börja med den mest enkla och slående meningen som möjligt, som "Den 5 januari fick min mamma veta att hon hade cancer. Låt den mest dramatiska punkten gå dit den hör hemma, i slutet av meningen - även känd som stresspunkten. Eftersom det här ämnet är så personligt längtar jag efter att få veta mer om elevens reaktion på sin mammas cancer, hur han och hans familj hanterade det över tid. Som skrivet verkar det bara vara lite för städat.


Författaren beskriver en värdefull livsläxa, men jag tycker att skrivstilen är konstlad och lite töntig. Jag föreställer mig att han tillgripit synonymordboken mer än en gång. Författaren berättar en sorglig historia om sin mamma med cancer och hur han har strävat efter att göra sitt bästa på grund av vad hans mamma har gått igenom. Ämnet kan vara en tårdragare, men den här uppsatsen saknade det djup och rikedom som andra uppsatser med liknande ämnen besitter. Upplevelsen påverkade uppenbarligen studenten väldigt mycket. Men vad studenter inte inser är att de inte behöver dela sådana personliga frågor inom ramen för en högskoleuppsats. Jag tror inte på "uppenbarelsen" i slutsatsen som den beskrivs.


Det är för enkelt och bekvämt för att vara trovärdigt. Han börjar sin beskrivning med "Till exempel", som förnekar nästan allt som följer. När han ser sin mamma i tankarna tänker han "omedelbart" detta och "plötsligt" gör han det och till slut "hjälpte han träna sitt lag till seger. Den här uppsatsen luktar konstigheter. Ja, hans mammas kamp med cancer påverkade honom. Bara inte på det sätt han vill att jag ska tro. Detta är den "varaktiga helgande effekten" uppsatsen. Titta på vad författaren faktiskt säger med sina egna ord: jag brukade vara "absorberad av min egen ångest" och "beklaga" mina anfall med motgångar. Men, "omedelbart" eller "plötsligt" gör ditt val, jag blev en ung man "säker på att hälsa framtiden med en resolut känsla av hopp och optimism.


Min mamma fick cancer. Jag är nu en omtänksam, mogen vuxen. Återgå till: Lektion ett: Uppsatsfrågor på högskolan. Uppdaterad 11 februari, Infoplease Staff. Välj bland följande exempeluppsatser för ansökan: Uppsats 1: Wellesley Uppsats 2: Harvard Uppsats 3: Harvard Obs: Följande uppsatser redigerades inte av EssayEdge Editors. Exempeluppsats 1 Wellesley, mammas inflytande Det tog mig arton år att inse vilket extraordinärt inflytande min mamma har haft på mitt liv. Kommentarer: Ämnet för denna uppsats är författarens mor. Han fortsatte med sin utbildning, och hans nuvarande framgång i karriären visar vikten av positivt tänkande. En sak till som jag respekterar min styvfar för är hans vilja att arbeta hårt. Efter att ha gått ut gymnasiet i toppen av sin klass gick han in i Marine Corps, där han tjänstgjorde i Koreakriget som stridspilot.


Efter att hans turné var över kom han tillbaka, lite omskakad, men oskadd och med sin GI-räkning, skrev han in sig i USC och tog examen i toppen av sin klass igen, med utmärkelser summa cum laude. Min styvfar ställdes inför stor ekonomisk press under åren. Han fick ta hand om sina familjemedlemmar på egen hand. Den här mannen var den enda personen som höll vår familj igång. Att först vara en underbetald brandman, vilket är en bedrift i sig själv eftersom han inte bara var tvungen att klara ett svårt fysiskt test utan också en mental examen innan han ansågs vara brandman.


Hans nästa befordran var till måttligt betald ingenjör, och för att komma dit var han tvungen att klara ett skriftligt såväl som ett fysiskt prov. Dessutom, för att kvalificera sig för befordran, var han tvungen att ha tre enheter i IFSTAs utbildningsprogram; dessa är enheter 3 Hose Practice; 5 Eldströmmar; och 6 brandapparater. Slutligen befordrades han till en välbetald kapten på Glendale Fire Department, och för att komma till befattningen som kapten var han tvungen att slutföra IFSTA-utbildningen med minst två år i klass som brandlöjtnant mätt som ett år efter datumet för skriftlig tentamen och godkänd officersutbildning. Dessutom var han privatpilot så att han kunde tjäna extra pengar. Han arbetade hårt för att säkerställa att vi kunde gå i de bästa skolorna och fick en ordentlig måltid.


Förutom dessa saker som jag lär mig av hans liv, ger han mig också råd om vikten av hårt arbete. Med tiden har jag anpassat mig till hans sätt att tänka och förvandlats till en hårt arbetande person. Äntligen är min styvfar en av de snällaste människorna jag känner. Han har till exempel tre barn med sin första fru, men han behandlade mig som sin egen dotter så att jag aldrig kände mig utanför. Han gav alltid lika möjligheter till varje barn. Jag minns när han belönade mig med en väldigt vacker nål efter att jag gått ut gymnasiet.


Detta är inte vanligt med de flesta styvpappor. Men han bryr sig verkligen om och uppskattar mig som sin styvdotter, som om jag vore hans kött och blod. Och han behandlar alla med lika vänlighet. Jag beundrar min styvfar mest eftersom han är modellen som har format mitt liv genom att visa mig de tre viktigaste sakerna i livet, som är optimism, hårt arbete och vänlighet. Min styvfar är en sann inspiration i mitt liv. Han har visat mig att att ha rätt attityd och värderingar kan påverka människorna runt omkring dig. Men jag kan bara försöka sträva efter att bli som honom. Tiden jag spenderar med honom räcker aldrig till. Jag försöker interagera med honom när jag får chansen. Detta beror på att jag alltid lär mig något nytt, varje gång jag är runt honom. Utan tvekan är han en förebild för alla.


Kom ihåg: Detta är bara ett exempel från en studiekamrat. Från 3 timmars leverans. Tyvärr är kopiering inte tillåten på vår webbplats. Vi kommer då och då att skicka dig kontorelaterade e-postmeddelanden. Denna uppsats är inte unik. Tyvärr, vi kunde inte parafrasera den här uppsatsen. Våra professionella skribenter kan skriva om det och ge dig ett unikt papper. Vill att vi skriver en bara för dig? Vi använder cookies för att göra din webbplatsupplevelse personlig. Denna uppsats har lämnats in av en student. Detta är inte ett exempel på det arbete som skrivits av professionella essäförfattare. Den mest inflytelserika personen i mitt liv Ämne: Livskategori: Hjälte Ämne: Inflytelserik person Sidor 2 ord: Publicerad: 14 september Nedladdningar: Ladda ner Skriv ut. Få hjälp med att skriva. Pssst... vi kan skriva en originaluppsats bara för dig.


Din tid är viktig. Få hjälp med uppsatsen. Relaterade essäer Framgångsberättelser om självgjorda miljonärer essä.

No comments:

Post a Comment